Gastvrouwen en gastheren

De gastvrouwen en -heren zijn het gezicht van de Stichting Veteranen Brabant Zuid Oost (SVBZO) en ontmoetingcentrum  ‘de Treffer’ in het bijzonder. Zij zijn herkenbaar aan hun badge met het logo van de SVBZO en hun naam.

Taken gastvrouwen en gastheren

De gastvrouwen en -heren ontvangen tijdens de huiskameractiviteit de bezoekers met een kop koffie, thee of een glas fris. De gastvrouwen en -heren zijn goed geïnformeerd over de SVBZO en het ontmoetingscentrum ‘de Treffer’. Zij kunnen u informeren over onze activiteiten en een rondleiding geven. Voor het lenen van een boek uit onze bibliotheek of het bekijken van een dvd kunt u ook bij onze gastvrouw en –heer terecht.
Zij zien er tevens op toe dat alles ordentelijk verloopt en de bezoekers zich houden aan de huisregels. Alle bezoekers worden verzocht ons gastenboek te tekenen en nieuwe bezoekers worden om hun adresgegevens gevraagd, zodat zij op de hoogte gehouden kunnen worden van de activiteiten van de SVBZO.

De gastvrouwen en -heren staan klaar om met u een praatje te maken en eventueel in te gaan op uw vragen of een verzoek tot een persoonlijk gesprek.

Nuldelijnsondersteuning

De gastvrouwen en -heren zijn opgeleid als nuldelijnsondersteuner. Dit houdt in dat zij in staat zijn om laagdrempelige opvang te bieden. Waarmee zij een bijdrage kunnen leveren bij de verwerking cq hantering van de ervaringen van de veteraan of de gevolgen daarvan. Indien nodig wordt men doorverwezen naar de professionele hulpverlening.
Tijdens het eventuele (professionele) vervolg traject zal, als hier prijs op wordt gesteld, contact worden onderhouden door de nuldelijnsondersteuners van de SVBZO. Alle veteranen komen in aanmerking voor deze nuldelijnsondersteuning.

Copyright © 2018 SVBZO. Alle rechten voorbehouden. Disclaimer.