Nieuwsbrief december 2016

Overdenking 2016
Op naar de volgende periode, kansen zien.
Een jaar kent vele gedachtes, de zondagmorgen is zo’n moment om eens stil te staan bij het leven. Bij velen is de kerstboom weer opgetuigd, helaas geld dat niet voor iedereen,

laten we ook eens denken aan de kameraden die ons zijn ontvallen en onze militairen die nu zijn ingezet voor de vrede. De veiligheid van en voor ons allen is niet alleen voorbestemd aan militairen, maar zij werden wel gevraagd of aangewezen om op te staan en te vertrekken naar verre en vreemde oorden.

De gruwelen van de 2e wereldoorlog wilden we onze kinderen niet laten meemaken, maar de wereld is echter volop in beweging en je ziet het toch weer elke dag. En dan met de kennis van nu komen de verhalen en wordt je als militair in diskrediet gebracht, periode Nederlands-Indië en zo meteen ook Libanon en Bosnië, ga zo maar door. Kranten worden volgeschreven door hen die er niet bij zijn geweest, terwijl bij velen van ons nog dagelijks de gebeurtenissen voorbijtrekken. Was het dan allemaal voor niets geweest, ben ik nu die oorlogsmisdadiger? Een vraag die alleen door jezelf kan worden verwerkt en samen met je kameraden kan worden gedeeld, daarvoor is onze stichting op aarde.

Overgang 2016-2017
We danken alle bezoekers en vrijwilligers voor hun steun en aandacht, een fantastisch jaar is voorbij gevlogen, we mochten met uw steun 10 jaar SVBZO vieren, wat een feest. Nog heel veel meer activiteiten hebben er plaatsgevonden en wat waren we blij met het Evoluon. Ook dat deden we voor de 10e keer, een dag waarin we ontmoeten centraal konden stellen.

Met Fontys studenten is het projectgroep ‘Grof geschut’ gestart en gaan we op naar de nieuwe tijd. We vragen om uw medewerking als ze bij u aankloppen voor een gesprek. Ze gaan ons helpen om het toekomstig beleid te ontwikkelen en mede vorm te geven.

Op zaterdag 7 januari is daar dan weer de traditionele nieuwjaarsbijeenkomst, vanaf 13.00 uur bent u van harte welkom. Alvast fijne feestdagen gewenst en gezond weer op.

Let op onze activiteiten agenda en meld u aan voor onze nieuwsbrief, we hopen u dan beter te kunnen informeren. Zijn er zaken goed vertel het de ander, wat er verbeterd moet worden vertel het ons. Een ieder is Welkom in ons Ontmoetingscentrum ‘De Treffer’.

Einde kaars Borrel is op vrijdag 30 december, vanaf 15.00 uur ….

Op naar een mooie en gezond 2017