Nieuwsbrief mei 2016

Het is stil geweest
Onze Jubileumdag 10 jaar SVBZO is druk bezocht geweest, maar het was een dag met een lach en

een traan. In de voorbije 10 jaren is veel gebeurd waarbij ook veel kameraden van het eerste uur ons zijn ontvallen, daarvoor past alleen onze dankbaarheid als bestuur van nu. Zonder hun inzet en toewijding was er geen steen gelegd en geen fundering gebouwd, graag vraag ik uw

bijzondere aandacht voor de overleden kameraden die jarenlang de verhalen over vrijheid en vrede hebben gedeeld bij ons in de Treffer.
Ook zijn we op diverse plaatsen in Metropoolregio Eindhoven aanwezig geweest bij de dodenherdenkingen. Dit werd door de gemeenten enorm op prijs gesteld en mogelijk dat we met ieders inzet volgend jaar op nog meer plaatsen ‘acte de présence’ kunnen geven. Het was 2 minuten lang stil geweest. Maar ook warme woorden die gingen naar het verleden maar ook naar het heden, naar onze mannen en vrouwen die nu op uitzending zijn voor onze vrijheid. Laten we vooral stilstaan bij de Vrede zoals die word doorgegeven tijdens de jaarlijkse bevrijdingsactiviteiten. Zo ook bij ons in de Treffer waar weer de gezamenlijke maaltijd werd bereidt en naar het defilé in Wageningen werd gekeken.
De komende tijd, op weg naar het volgende jubileum
Een nieuwe tijd vraagt om actualiteit en nieuw beleid, daar wordt deze maand een aanzet toe gegeven. We zien en merken binnen onze stichting dat de ouderen ons helaas gaan ontvallen, maar de verhalen moeten verteld blijven worden, dat respect moeten wij hen brengen. We gaan ook nadrukkelijk op zoek naar die nieuwe tijd met de nieuwe kameraden. In het jubileumboek zijn een aantal mooie verhalen opgetekend, zoals die van onze Ary, onze oudste veteraan die nog uit eerste hand kan vertellen over de bezetting en de bevrijding. Diep respect! Het bestuur en Raad van Advies gaan zich als eersten beraden over de toekomst. Ook aan het huidige bestuur past een woord van dank, gelukkig zijn we de afgelopen periode met veel gevoel voor kameraadschap doorgekomen, het was niet altijd even makkelijk, maar we staan er gezond voor. Mede door de inzet van onze Henk en Peter zijn we financieel gezond en kunnen we op 4 september onze regionale ontmoetingsdag vieren in het Evoluon en dit al voor de 10e keer.
ROD 2016, 4 september op zondagmiddag in het Evoluon
De voorbereidingen zijn gestart en dit jaar is het thema: ‘De Burger ontmoet de Veteraan tijdens de regionale ontmoetingsdag’ en ‘Vrede geef je Door’. We verwachten een grote opkomst, reserveer dus alvast deze zondagmiddag en zegt het voort. De beste reclame gaat van mond tot mond en tegenwoordig ook via multimedia zoals Facebook. Nog meer Brabantse Buurt Kameraadschap. We hopen U die dag in grote getale te mogen ontmoeten.
Extra Oproep
We willen graag een digitaal bestand opbouwen om u de nieuwsbrief te kunnen mailen, schroom niet om u bekend te stellen, mail hiertoe naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Zegt dit voort opdat we in 2016 nog meer mensen kunnen bereiken.
Een fijne dag en geniet van elkaar. Uw dankbare voorzitter

PS: Er is weer een Werkmansborrel op 27 mei en je bent weer welkom vanaf 15 uur.

Copyright © 2018 SVBZO. Alle rechten voorbehouden. Disclaimer.